cieszyn napisał(a):No właśnie - ten typ, kurcze, tylko jaki? Widziałem kiedyś taką oprawę w bramie kamienicy w Łodzi i pokazałem to zdjęcie oraz chyba też na peronie PKP Praga . . .
W 1889 roku w Goleszowie na Śląsku Cieszyńskim wybudowano cementownię "Goleszów". Początkowo posiadała 12 pieców szybowych o łącznej wydajności 180-200 ton cementu na dobę. W 1910 r. rozpoczęto przebudowę cementowni, instalując w miejsce pieców szybowych piece obrotowe i w 1913 r. cementownia osiągnęła wielkość produkcji ponad 95 tys. ton cementu.
[http://www.polskicement.pl/?s=1/3/1/0]
Szerokim echem rozniósł się wypadek z lat 60., kiedy to wagony jadące na bocznicę do cementowni stoczyły się linią 190 w kierunku Cieszyna. Powodem tego zdarzenia było nie przestawienie zwrotnicy w kierunku zakładu oraz niepołączenie składu wagonów z lokomotywą. Tylko dzięki szybko podjętym działaniom w postaci poinformowania wszystkich okolicznych posterunków, zamknięcia zapór na całym szlaku do Cieszyna, braku pociągu osobowego jadącego z nadolziańskiego miasta w kierunku Goleszowa oraz pustemu składowi towarowemu, który "uciekł" nikomu nic się nie stało. Ostatecznie "uciekinier" został wykolejony na stacji Cieszyn (część wagonów wpadła do Bobrówki).
[http://kolejcieszyn.pl/index.php?s=bcem]
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości