Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez famabud » 23 stycznia 2011, 18:55

Albo kupować sodówki z mieszaniną Peninga przystosowane do opraw rtęciowych. Piękna okazja do ich dopracowania i spopularyzowania.


Tylko jest taki mały, malutki problem: ten typ sodówek też ma być wycofany przez UE. :evil:
Light is life
Avatar użytkownika
famabud
 
Posty: 9333
Zdjęcia: 1074
Dołączył(a): 3 listopada 2009, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez amisiek » 23 stycznia 2011, 22:22

Wyjściem są sodówki oraz MH dostosowane do prądu rtęciowego z wbudowanym zapłonnikiem. Tego nie zabronią, bo oba wymienione źródła są wysokosprawne. Zresztą są już sodówki z wbudowanym zapłonnikiem bimetalicznym, który daje radę. Ewentualnie wystarczy zabudować zapłonnik i obsadzić MH dostosowany do rtęciowego statecznika - to działa bez problemu, są takie lampy w ofercie obu najważniejszych producentów.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez mateusz » 23 stycznia 2011, 22:47

Powiedzmy sobie szczerze- raczej nikt nie będzie obsadzał żadnego zapłonnika w starych oprawach :cry: Jedyną nadzieją na uratowanie klasyków przed całkowitym wyginięciem są bezpośrednie zamienniki LRFów, które mogą pracować bezpośrednio po wkręceniu w oprawkę, a skoro ich też nie będzie to cóż... Przecież w tej dyrektywie chodzi właśnie o to żeby wytępić całkiem klasyczne oprawy z dławikami rtęciowymi..,. Nawet mixy już złe.
Pozdrawiam ,
Avatar użytkownika
mateusz
 
Posty: 5091
Zdjęcia: 544
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez Utilizer » 23 stycznia 2011, 23:54

Powiedzmy sobie szczerze - do 2015 wszystko zdąży zniknąć, zostaną tylko zapomniane zagubione oprawy które dalej będą niszczeć i rzadko używane klasyki na terenach prywatnych. Z rtęcią zostaną tylko jakieś parkówki typu OCP, i nowsze np. Strady.

Ostatnio wiele klasyków znikło np. u mnie łyżki na budynku Straży Pożarnej zastąpione przez Malagi 150W :(
Avatar użytkownika
Utilizer
 
Posty: 6589
Zdjęcia: 2797
Dołączył(a): 27 czerwca 2009, 19:39

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez Jorgus » 24 stycznia 2011, 08:39

Ta cała UE zaraz zabroni produkowania czegokolwiek,powód-nie wydajne,nie opłacalne itd. itp.

Pomyślcie,jeśli ktoś ma firmę,w której jest np.200 opraw rtęciowych,to taka wymiana opraw na sodę lub MH będzie baaardzo kosztowna.W najgorszym przypadku,takiej firmie grozi upadłość,co w dzisiejszych czasach niestety jest normalką :cry:
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez mateusz » 24 stycznia 2011, 08:40

Tak... ale może zdążą za w czasu zrobić zapasy to jeszcze na parę lat starczy... Właśnie w prywatnych zakładach i parkach rtęć może najdłużej przetrwać... A u mnie prawie cała starówka jest oświetlona rtęcią :roll:

O ile jeszcze parę lat temu w moich okolicach było dużo świecących klasyków z rtęcią właśnie na jakichś zakładach, magazynach, o ile teraz już prawie nic nie świeci, a klasyków nie ubyło... Po prostu nikt nie wymienia lamp, w niektórych miejscach od paru lat jest ciemnica, ostatnio padły dwie OUR125 i jedna sodówka... Może oszczędzają, nie wiem...
Pozdrawiam ,
Avatar użytkownika
mateusz
 
Posty: 5091
Zdjęcia: 544
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez Jorgus » 24 stycznia 2011, 15:22

Skoro poruszyłeś temat nie wymienianych lamp,po powiem,że na mojej ul.dokładnie to obok budynku dróżnika od dwóch lat cyklicznie zapala się sodówka.Do jej wymiany jest potrzebna zwyżka kolejowa,niestety nikt się za to nie zabiera...powód-osobiście nie rozumie,ale główny elektryk powiedział,że użycie zwyżki dla wymiany jednej lampy- jest nieopłacalne.

Może kolega MRP200 powie,jak to dokładniej jest z tym użyciem zwyżki kolejowej.Czy na prawdę nie opłaca się podjechać pod budynek dróżnika po to,by wymienić jedną zdechłą "siodówkę" :?:
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez MRP200 » 24 stycznia 2011, 15:52

To zależy wyłącznie od "gospodarza" obiektu. Jeden właściciel (użytkownik) wezwie podnośnik do wymiany nawet pojedynczej migającej lampy. Inny będzie czekał tak długo, aż padnie przysłowiowa "połowa" lamp, na obiekcie zrobi się ciemno, no to wtedy stwierdzi, że trza by chociaż część lamp uczynnić. Co do użycia specjalistycznego samochodu wieżowego, który ma możliwość jazdy po szynach, to uzasadnione jest to do sytuacji, kiedy pod oprawę nie da się podjechać podnośnikiem na kołach.
Zresztą co do dbania o sprawność oświetlenia wystarczy zobaczyć jak to jest w oświetleniu wewnętrznym np. na obiektach handlowych. Na jednych obiektach, żeby znaleźć przepaloną świetlówkę, trzeba się trochę nachodzić (bo są regularnie wymieniane), a można również trafić na obiekty, na których popalone rury w oprawach to norma. Samo życie.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4293
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez Jorgus » 24 stycznia 2011, 16:00

Masz rację.Podobno pracujesz na kolei,więc na pewno wiesz dobrze,że takie codzienne dzwonienie dróżnika do Ciebie zaczyna się robić bardzo nerwowe.Za każdym nic tylko"przyjedźcie zrobić te "lampe" "Koszmar...a dróżnik nerwowy.

Dodam,że ten dróżnik jest "własnością"kopalni,a kopalnia ma zwyżki P100 i P183,tyle że podpinaną do pociąga.Widocznie dyrekcja ma gdzieś problemy dróżnika:roll: ...

Edit:

Zapomniałem powiedzieć,że ochroniarz,który pilnuje budke w weekend,Tylko poluzował wkładkę(drażniło go to cykliczne gaśnięcie) we wnęce słupa.Podobno miał przez to dość poważne problemy...
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Konsekwencje wejścia w życie dyrektywy Unii Europejskiej

Postprzez Whites86 » 24 stycznia 2011, 16:32

co do klasyków i ich wyginiecia z powodu dyrektywy.,.. kolejny raz sie przekonalem ze klasyki wyginą predzej niz mi sie wydawalo... pewna firma w tczewie oswietlala sobie wjazd i maly parking dokladnie 4 łyzkami i trumną na slupach ZN w lychach byly LRFy 400W w trumnie 250W wszystko dzialalo a LRFy byly jeszcze w miare mocno swiecące, dzis przejezdzam patrze nie ma ani jednej oprawy, a niezgadniecie czym je zastąpiono....




kazdą oprawe zastąpiono 2 halopakami 500W
wiekszego kretynizmu nie widzialem, nie wiąze sie to nawet z zadną oszczednoscia energi czy czymkolwiek :roll:
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19221
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron