Linie kolejowe - zaniedbania

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 29 maja 2011, 15:50

dawidizolator napisał(a):Widzę słupy trakcyjne z izolatorami, na jeden fotce nawet leżał jakiś, Jorgus, powiedz czy są na ziemi jakieś izolatory czy wszystko pozabierane?

Oj tego to Ci nie powiem.Te foty zostały zrobione w zeszłym roku podczas powodzi.Sporo fot zostało zrobionych w biegu-grzmiało,a mi śpieszyło się do motorka i do domu.Na przyszłą niedzielę-jeśli pogoda dopisze-to wybiorę się i zobaczę,przy okazji porobię parę fot,bo niektóre wyszły mi niewyraźne.

zapraszam wszystkich do obejrzenia tego filmiku.
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez DoubleSuper8 » 30 maja 2011, 17:29

Mannerheim napisał(a):Dla ścisłości dodam że są też inne drezyny (wózki motorowe) nie wymienione wyżej, takie jak WM5, WM-10, WMB-10 czy WM-15. Są to konstrukcje zdecydowanie cięższe niż drezynki pokroju DL-2. O ile lekkie drezynki używane są już niemal tylko przez miłośników kolei ("drezyniarzy") o tyle te cięższe wykorzystują kolejowe służby drogowe, różne ekipy konserwacyjne i naprawcze itp.


Zgadza się. Ich nie wymieniałem bo one służą do prowadzenia różnych prac na torach a nie do wożenia ludzików. Mieliśmy w stowarzyszeniu WM10 ale została ona sprzedana ze względu na brak miejsca do przechowywania i brak pieniędzy na jej remont. Posiadamy takie drezyny jak napisałem - dwie z napędem od malacza dwie ręczne i jedną DLkę z silnikiem od WSki.
Każdy lampiarz z forum wie
Co zdejmować a co nie
Co jest dobre a co złe
Każdy lampiarz z forum wie

Każdy lampiarz w domu ma
Stateczniki i TUZa
Na oprawach tak się zna
Wie jak lampa zaświeca
DoubleSuper8
 
Posty: 411
Zdjęcia: 287
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 00:58
Lokalizacja: Świdnica

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 17 lipca 2011, 16:55

dziś podczas wracania z Czech przypomniało mi się że jestem bardzo blisko ul.kolejowej(w jastrzębiu)tak więc w ramach chwilowego odpoczynku pozwoliłem sobie tam nadjechać-oczywsta rowerem.Co zobaczyłem...(dworzec PKP Jastrzębie-Moszczenica)
Obrazek
od razu przypomniało mi się że zarząd JSK w zeszłym roku podjął decyzję o "zagospodarowaniu" miejsc z nieczynnej linii ten dworzec...jest w prywatnych rękach :!:
Oczywista nadjechałem też do tego drugiego dworca-ul.dworcowa...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
niestety tego trzeciego dworca przy ul.Północnej nie sfociłem,on...niestety też został sprzedany-jeśli pogoda dopisze w wybiorę się zrobić fokę.

Już w tym roku nie jednokrotnie była mowa o przywróceniu ruchu pociągów osobowych na trasie Jastrzębie-Wodzisław Śl. z tego przywrócenia raczej nic nie będzie,nie rozpisuję się tu konkretnie ponieważ tego postu raczej nikt nie przeczyta,tak więc powiem tylko w skrócie,planują przywrócenie linii a nie mają kasy na remont mostu przy ul.kasztanowej.W tym mieście jest dziewięć mostów i wszystkie są własnością JSK... .Niestety wszystkie te mosty nadają się tylko do rozbiórki-są popękane-postaram się o jakieś knonkretne fotky... .Naprawdę kiepsko mi się widzi ta kolej... .Pozostaje mieć nadzieję że jestem w błędzie... .

Macie tutaj trzy przykładowe foty mostów...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
natomiast tutaj...no chyba nie muszę mówić czego brakuje...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak z lekka nawiasem,podczas robienia tych fot na kolejowej miałem dość fajną przygodę.O tuż podszedł do mnie właściciel tego budynku,w pierwszej kolejności zapytał się mnie,czemu robię foty,oczywiście powiedziałem że starym torą(skłamałem bo zrobiłem tylko temu dworcowi :mrgreen: ),gościu zapytał się też,do jakiej gazety to robię,przez chwilę nie wiedziałem co powiedzieć,w ostateczności powiedziałem że to tylko dla pasji.Gościu nic nie powiedział,poprostu sobie poszedł... .Jak bym się interesował oświetleniem to zapytał bym się go o te OUR125,tam są trzy,z kloszami i na dodatek odłączone-widać poucinane przewody,jak by gościowi zależało na kasie na na pewno by je sprzedał-ten starszy Pan wydawał się być miły.

Edit:
znalazłem fotkę na której-po za pewnym szczegółem widać most...który to należało by poprawić,by jednocześnie mogły przejechać dwa auta osobowe.Niestey mrc.sprinter się pod tym mostem nie mieści...widziałem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez rtęciówka » 17 lipca 2011, 21:15

Też coś słyszałem że mają przywrócić tą linię ale patrząc na te zdjęcia to ją praktycznie trzeba by zbudować od nowa... Tak to jest w Polsce -najpierw zamknąć i zaczekać aż popadnie w ruinę a potem przywracać :roll:
Pozdrawiam,
Kuba
Avatar użytkownika
rtęciówka
 
Posty: 3154
Zdjęcia: 498
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 22:36
Lokalizacja: Myszków

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 21 lipca 2011, 14:21

Niestety popełniłem poważną wpadkę,z tego co powiedziała mi babcia wynika,że w tym mieście było sześć dworców :shock: a nie jak wcześniej pisałem trzy.Co ciekawe,ojciec powiedział że dworzec w Wodzisławiu Sl.też jest zamknięty,tak więc jaki ma sens odbudowa tej linii :?:
Widocznie powstanie tylko plan który nigdy nie doczeka się realizacji :roll:
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez DoubleSuper8 » 28 lipca 2011, 23:12

Bardzo malownicza ta trasa. No ale w Polsce tak niestety jest ze wszystkim - jeśli coś się zdewastuje to potem bardzo trudno jest z powrotem to przywrócić a nieraz nawet się nie da. Na tej linii widać mnóstwo ubytków a zwłaszcza szyn i podkładów. Czarno widzę że to przywrócą prędzej na gadaniu się skończy...
Każdy lampiarz z forum wie
Co zdejmować a co nie
Co jest dobre a co złe
Każdy lampiarz z forum wie

Każdy lampiarz w domu ma
Stateczniki i TUZa
Na oprawach tak się zna
Wie jak lampa zaświeca
DoubleSuper8
 
Posty: 411
Zdjęcia: 287
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 00:58
Lokalizacja: Świdnica

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 30 lipca 2011, 20:44

DoubleSuper8 napisał(a):Czarno widzę że to przywrócą prędzej na gadaniu się skończy...

Akurat tu się mylisz.Wyobraźcie sobie że wczoraj zupełnie przypadkiem napotkałem na ekipę kolejarzy którzy wymieniali podkłady na linii towarowej.Zagadałem trochę brygadzistę...o dziwo okazało się że w teorii,ba,nawet że w praktyce istnieje połączenie z tego miasta do Rybnika oraz Pszczyny :!: Istnieje połączenie...towarowe :!: Ruch pociągów osobowych i towarowych ma być na jednej i tej samej linii.Trochę mi tak głupio,ale znam ułożenie linii towarowej w tym mieście,ale jakoś nie przyszło mi do głowy że ta linia może mieć dwojakie zastosowanie :oops: Z tego co powiedział ów brygadzista-pracownik JSK-wynika,że spór toczy się o to,gdzie ma powstać stacja,oraz ile ma ich być ;) Niestety jest jedno ale...brygadzista nie wie czy pociągi tzw.górnicze nie kursują tak czasem "na wydobycie".Chodzi mi oto że te pociągi chyba nie jeżdżą o wyznaczonym czasie tylko jadą jak trzeba.Z tego co wiem,kierownictwo przed wyjazdem składu dzwoni do innych kopalń(prośba o przejazd)a dopiero potem do dróżników.Jeśli te pociągi towarowe na prawdę kursują "na wydobycie"to może to spowodować opuźnienie w rozkładzie pociągów osobowych :? No może być też tak że będą wyznaczone godziny dla tych i tamtych pociągów.No niewiem,pożyjemy zobaczymy ;)
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 8 września 2011, 14:22

Koło mojego domu są trzy przejazdy kolejowe z zaporami.W przyszłym roku mają zlikwidować trzy posterunki dróżnika,zaś szlabany mają pozostać.Podobno tymi szlabanany mają być opuszczane w czasie,gdy w pewnej odległości znajdzie się pociąg.Podnoszenie szlabanów ma się odbyć tak,że człowiek,który będzie usiłował przejechać pojazdem przez "tory",będzie musiał wysiąść by przyciść przycisk,który "otworzy"przejazd.Mają to zastosować,ponieważ pociągi jeżdżą kilka razy-a niekiedy nawet że raz w ciągu dnia.Likwidacja trzech posterunków,oraz zwolnienie ok.10 osób będzie zyskowna,wiadomo,mniejsze koszty pod każdym względem(np.zimą nie trzeba ogrzewać). Pytanie tylko,jak sprawdza się w rzeczywistości ta fotokomórka,czy czujnik albo jak tam temu poprawnie.Jak wygląda sprawa jeśli np.podczas opuszczania/podnoszenia szlabanów zabraknie zasilania :?: Zasilanie ów budynków jest z trafa,które to zasila mam domy-przerwy w dostawie,wiadomo,zdarzają się .Czasami nawet na kilka godzin.Ponoć oświetlenie-Strady OUS250 oraz 400w mają zniknąć.Tak więc jako dodatek przejazdy nie będą oświetlone.

Może ktoś z was ma w okolicy taki,albo przynajmniej podobny przejazd klejowy i by by w stanie powiedzieć,jak to się spisuje :?: ;)Mi sie to jakoś nie za bardzo podoba :?
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Mannerheim » 8 września 2011, 21:50

Jeśli na drogach tych ruch jest spory to myślę że zrobią zwykłe przejazdy z SSP (samoczynna sygnalizacją przejazdowa) wzbudzaną przez nadjeżdżający pociąg. Oświetlenie jakieś na pewno zamontują (wymagają tego przepisy).
Rogatki zostaną opuszczone gdy zbliżający się skład przejedzie obok specjalnych czujników umieszczonych koło toru w pewnej odległości od przejazdu. Otworzą się same gdy pociąg zjedzie z przejazdu.
Jest to sprawdzona i mało awaryjna metoda zabezpieczenia przejazdu kolejowego.
Mannerheim
 
Posty: 236
Zdjęcia: 7
Dołączył(a): 23 sierpnia 2007, 19:15
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez DoubleSuper8 » 8 października 2011, 23:51

Ostatnio radni ode mnie z miasta znowu zaczęli gadać o reaktywacji połączenia kolejowego Świdnicy z Wrocławiem. Jak wiemy ze Świdnicy do Wrocławia jest wybudowana linia kolejowa i ma ona nr 285. Urząd Marszałkowski starał się o jej przejęcie i chyba w końcu się to udało bo ogłosili przetarg na remont. Wiadomo - X lat nic nie robione więc i takie coś będzie kosztowało. Przepustowość tej linii jest jaka jest (wynika to ze specyfikacji jej budowy) a oni chcieli żeby ten pociąg był konkurencją dla autobusów które stoją w korkach itp itd. i żeby tą prędkość zwiększyć (przy okazji chyba pomijając miejscowości które są po drodze i w których są przystanki czy zniszczone dworce). Co ciekawe - ta linia jest jedyną niezelektryfikowaną linią wychodzącą z Wrocławia. No ale naszym radnym odwidział się ten pomysł - postanowili dobudować kilka kilometrów bocznicy żeby zrobić połączenie z linią Wałbrzych - Wrocław (ma się rozumieć zelektryfikowaną i chyba dwutorową) i puścić tamtędy pendolino. Zastanawiam się jak chcą to zrobić? To się wiąże z tymczasowym zamknięciem tej linii celem dorobienia odpowiednich zwrotnic (chyba pendolino nie będzie jechało torem niewłaściwym blokując tym samym pociągi jadące z Wałbrzycha?). I teraz zastanawia mnie co będzie z linią którą przejął Urząd Marszałkowski? Powiedzcie sami czy to nie jest chore?
Każdy lampiarz z forum wie
Co zdejmować a co nie
Co jest dobre a co złe
Każdy lampiarz z forum wie

Każdy lampiarz w domu ma
Stateczniki i TUZa
Na oprawach tak się zna
Wie jak lampa zaświeca
DoubleSuper8
 
Posty: 411
Zdjęcia: 287
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 00:58
Lokalizacja: Świdnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości