Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Tutaj trafiają wszystkie zakończone dyskusje i zdezaktualizowane posty

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez andrzejlisek » 7 grudnia 2007, 21:19

A rtęciowa?
Avatar użytkownika
andrzejlisek
 
Posty: 1865
Zdjęcia: 96
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 20:48

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez cieszyn » 15 grudnia 2007, 19:03

rtęciówka napisał(a):
KaszeL napisał(a):Fajnie, że mamy tutaj specjalistę od kolei. Mnie zawsze interesowały elementy układu zasilania trakcji kolejowej. W szczególności prostowniki rtęciowe. Masz może jakieś zdjęcia tych urządzeń?

W Wikipedii jest fotka takiego urządzenia:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Mercury_Arc_Rectifier.jpg/800px-Mercury_Arc_Rectifier.jpg


Znalazłem trochę więcej o tym prostowniku, jak sobie (i Wam) obiecałem, jest nawet zasada działania, popatrzcie na:
http://www.electricstuff.co.uk/mercarc.html


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez mateusz » 31 grudnia 2007, 17:44

Takie pytanko : Napiecie prądu w lini trakcyjnej ,kolejowej,z tego co mi wiadomo wynosi ok.3000V , czy to prawda?
A do lini tramwajowej wystarczy 500V?
Pozdrawiam ,
Avatar użytkownika
mateusz
 
Posty: 5091
Zdjęcia: 544
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez cieszyn » 31 grudnia 2007, 20:22

mateusz napisał(a):Takie pytanko : Napiecie prądu w lini trakcyjnej ,kolejowej,z tego co mi wiadomo wynosi ok.3000V , czy to prawda?
A do lini tramwajowej wystarczy 500V?


- ostatnio Paweł pisał, że tam stosują 600 V :P
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez mateusz » 31 grudnia 2007, 20:42

Ja kiedyś myślałem ,że skoro do lini kolejowej potrzebne jest napięcie aż 3000v to do lini tramwajowej będzie gdzieś z 1500V :o A tak na marginesie ,to żeby NAPRAWDĘ poraził prąd ,,trzeba by" chyba dotknąć lini obiema rękami albo jedną RĘKĄ JEDNEJ A DRUGĄ DRUGIEJ LINI ,WTEDY PRĄD POPŁYNIE PO człowieku jak należy
Pozdrawiam ,
Avatar użytkownika
mateusz
 
Posty: 5091
Zdjęcia: 544
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez cieszyn » 31 grudnia 2007, 21:55

W przypadku kolei i tramwajów nie ma w pobliżu żadnej DRUGIEJ linii, można co najwyżej doziemić się przez swoje ciało lub słup lub też linki mocujące.

Nikomu nie radzę próbować :evil: to się może skończyć zwęgleniem ciała! (na napięciu naliniach PKP - na pewno :( )
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez DocBrown » 31 grudnia 2007, 22:02

Ciekawe jakie prądy tam płyną, pewno liczy się to już nie w A, ale w kA, tak więc napewno nie ma co próbować się pod to "podłączyć" no chyba, że ktoś ma dość życia i szuka widowiskowego sposobu na jego zakończenie :twisted: ;)
DocBrown
 

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez cieszyn » 31 grudnia 2007, 22:37

Napięcie trakcji jest chyba przemienne???, bo na PKP stosuje się prostowniki, a w tramwajarstwie - chyba też?
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez Mannerheim » 1 stycznia 2008, 16:50

cieszyn napisał(a):Napięcie trakcji jest chyba przemienne???, bo na PKP stosuje się prostowniki, a w tramwajarstwie - chyba też?

Nie. W kolejowej (i tramwajowej) sieci trakcyjnej w Polsce płynie prąd stały. Poza tym jak napięcie może być przemienne? (chyba chciałeś napisać "prąd").
Mannerheim
 
Posty: 236
Zdjęcia: 7
Dołączył(a): 23 sierpnia 2007, 19:15
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Re: Trakcje trolejbusowe, tramwajowe, kolejowe

Postprzez Bartek » 3 stycznia 2008, 15:20

Ciekawe jakie prądy tam płyną, pewno liczy się to już nie w A, ale w kA, tak więc napewno nie ma co próbować się pod to "podłączyć" no chyba, że ktoś ma dość życia i szuka widowiskowego sposobu na jego zakończenie :twisted: ;)


Na kolei to płynie po kilkanaście kA, lokomotywa tupu ET22 może nawet pociągnąć kilka kA. Na trakcjach tramwajowych to raczej prądy rzędu 1-1,5kA góra, popularny Konstal 105Na ma moc 165kW, dodając do tego aparaturę i ogrzewanie wyjdzie ze 300A max, a zwykle na jednej sekcji przebywa 1 do 3 wagonów tramwajowych(więcej nie widziałem)
Wysokoprężne rtęciówki są dobre, bo są tanie i DOBRE
Bartek
 
Posty: 456
Zdjęcia: 10
Dołączył(a): 5 czerwca 2007, 13:57
Lokalizacja: Lubliniec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości