
Kilka razy byłem w pomieszczeniu kinooperatora, ale to było z 15 lat temu i krótko tam byłem.
Chyba wtedy był tam projektor na łuk elektrod węglowych, jaki to łuk widziałem też w powielarni znanej niegdyś CDW (Cieszyńskiej Drukarni Wydawniczej)
cieszyn napisał(a):Rozumiem, że w latarniach (w sumie świetna nazwa!!!!), w których palił się łuk elektrod węglowych, była jakaś mechaniczna kompensacja zmniejszającej się długości spalanych elektrod?
cieszyn napisał(a):Pewnie też syfu tam od tego palenia było niemało w latarni?
cieszyn napisał(a):Ciekawe, jak to było realizowane, może wykrywano spadek natężenia prądu gdy skracały się spalane elektrody i układ elektromagnetyczny dosuwał je do siebie aż do uzyskania właściwego prądu, wykrywanego przedtem i teraz przez cewkę takiego elektromagnesu?
amisiek napisał(a):Zdziwiło mnie, że ten UP700 miał lampę o sile światła zaledwie 15 tys lm
atreyu napisał(a):amisiek napisał(a):Zdziwiło mnie, że ten UP700 miał lampę o sile światła zaledwie 15 tys lm
Ja się za bardzo na tych kandelach i lumenach nie znamWiem tylko że są jakieś różnice form pomiaru światła przy stosowaniu nawet tych samych jednostek. W każdym razie o efektywności świetlnej projektora nie pisze się w rozumieniu strumienia światła uzyskiwanego z samej latarni, tylko o strumieniu światła wydostającego się z całego urządzenia. To znaczna różnica, zważywszy że 60% straty światła następuje na migawce projektora, a kolejną cześć pochłania obiektyw (najczęściej jasność obiektywów wynosi 1:1,8). Przy projekcji anamorfotycznej straty się znów zwiększają, bo wprawdzie dla formatu SCOPE otwór względny kanału filmowego jest większy, to dochodzi kolejny obiektyw deformacyjny nakładany na obiektyw roboczy. Nie wiem ile światła wydostało by się z UP700 przy założeniu lampy MH 250W (pomijając pulsację światła z lampy AC, i jej interferencję z pracą migawki), ale chyba byłoby tego znacząco mniej niż te 15000 lumenów
Pozdrawiam. . .
Whites86 napisał(a):a jak by obsadzil tam MH o mocy 1kW
to były Giganty! Tam mniejszy wzrostem operator musiałby wchodzić na drabinę albo na krzesło, żeby poprawnie założyć w nim taśmęhttp://youtu.be/HWecpDgw4HM
cieszyn napisał(a):Mam pytanie, bo na końcu tego filmu [8:24] gość wkłada CD do kieszeni napędu, ale razem z pudełkiem!
cieszyn napisał(a):Czy te paski (tutaj wymienne dla filmu 35 i 70 mm) się mocno zużywają?
cieszyn napisał(a):czy chodzi o docisk taśmy do krzyża maltańśkiego oraz "prowadzenie" taśmy?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości