

trojmiejski napisał(a):Częstą praktyką jest zaś wyłączanie świetlówek najbliżej przodu, by nie tworzyły się refleksy w szybie. By temu zaradzić, w dwóch gdyńskich Solarisach plastik dwóch pierwszych opraw jest zabarwiony na niebiesko, by zostało wytworzone światło o barwie niebieskiej która jest neutralna w kwestii refleksów.
Z innych ciekawych rozwiązań warto wymienić rozwiązanie spotykane w niektórych O405N2 (przykładowo gdyński 3052) będące alternatywą dla wyłączania świetlówki przy pierwszym i drugim rzędzie siedzeń po zamknięciu pierwszych drzwi. Większość autobusów od lat 90-tych ma regulację strumienia świetlnego świetlówek, w omawianych niektórych O405N2 zamiast jednorodnego dla wszystkich opraw sposobu regulacji jest tak, że przy ustawieniu 100% strumienia świetlnego, w taki sposób świecą się wszystkie świetlówki prócz pierwszej która świeci ze zmniejszonym strumieniem przy zamkniętych pierwszych drzwiach. Gdy te drzwi są otwarte to świetlówka zaświeca się ze 100% strumieniem, a po zamknięciu znowu zmniejsza się strumień. Rozwiązanie ciekawe gdyż w czasie jazdy kierowca jest mniej oślepiony, a cykliczne zmniejszanie i zwiększanie strumienia mnie się wydaje, że jest lepsze dla żywotności świetlówki niż cykliczne całkowite gaszenie i zapalanie.
Powrót do Oświetlenie w motoryzacji
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości