CDM napisał(a):famabud napisał(a):Kilka BMKs nie ma nawet otworu na starter. Jeden taki widoczny jest na filmiku. Znając tutejszych elektryków nie posądzałbym ich o takie manewry. Te belki raczej od początku mają taki osprzęt. Co najwyżej potem przerabiali je na klasyczny układ stabilizacyjno-zapłonowy.
A może te oprawy mają zamontowane startery elektroniczne, a żeby ich nie pokradziono (bo są drogie), powsadzano je do wnętrza belek?
Może tak być w przypadku opraw z otworami na zapłonnik. Możliwe, że zastosowano tam elektroniczne zapłonniki lub układy impulsowe, a dziury na klasyczny zapłonnik zasłonięto w jakiś sposób, aby ktoś nie wkręcił tam zapłonnika przez przypadek.
Natomiast te oprawy bez dziury na starter to rzeczywiście oprawy typu BMK (nie BMKs) z klasycznym rapid startem. W tych oprawach odpalały jedynie rury T12, z resztą ostatnio w moje ręce trafiło kilka takich opraw, więc mogę pokombinować z testami

Tutaj taka oprawa u mnie w akcji:



Blaszki zapłonowe, mające dotykać do trzonków rury:

Rury T8 jedynie żarzą się na końcach, podobnie niektóre T12 gdy blaszki nie dotykają do trzonków. Stąd myślę, że w tych oprawach z gniazdami zapłonników, które pokazywano tutaj ponad rok temu znajduje się coś innego.