
"Biuro Projektów Kolejowych w Łodzi opracowało założenia produkcji opraw oświetlenia zewnętrznego terenów kolejowych. Ustalono, że oprawa do tego przeznaczona powinna być typu łyżkowego lub przewieszkowego z lampą rtęciową o rozsyle ograniczonym, światłości kierunkowej oprawy pod kątem 90° 10 cd/1000lm, a pod kątem 70° - 30cd/1000lm. Bryła światłości powinna uwydatniać strumień świetlny wzdłuż osi torów w kącie 45°- 65°. Zawarta w tym kącie wartość światłości maksymalnej powinna być większa niż 250 cd, a kąt ochrony oprawy powinien wynosić 30°. Oprawa powinna być zabezpieczona zamkniętym kloszem chroniącym przed zakurzeniem. Wykorzystując te założenia Zakłady Predom-Meska w Skarżysku Kamiennej przystosowały próbnie oprawy typu ORZ6, ORZ7 i ORZ10 do wymagań stawianych przez PKP. Próbne egzemplarze tych opraw z lampą rtęciową o mocy 400 W sprawdzono w DOKP Poznań."