DIY [czyli zrób to sam]

Dyskusja na tematy dowolne

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Whites86 » 24 stycznia 2016, 13:17

Beton napisał(a):Wow. Pięknie to wygląda, zazdroszczę. Mój silnik aktualnie jest zalany olejem ze wszystkich stron, chciałbym, żeby tak wyglądał. Ale już niedługo - jest zamówiona uszczelka pod głowicę, nowe uszczelniacze i będzie choć trochę przywrócona sprawność ;).

jak go kupiłem to tez był cały zalany olejem i wymieszany z piachem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Beton napisał(a):
Nie pokusisz się o jakieś drobne poprawki, np. polerowanie kolektora ssącego?

kolektor ssący trochę ciężko wypolerować, raż że jego kształt raczej średnio na to pozwala a 2 to jest alu, po wypolerowaniu musial by być czyms zabezpieczony bo bardzo szybko zoksyduje, jak odpalałem silnik w niskich temperaturach przez pierwsze minuty pracy pokrywal się szronem , w takich warunkach byłby ładny przez pare godzin potem szlag by go trafił,

tak czy inaczej obecnie kolektor ssący wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19221
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez JeD » 24 stycznia 2016, 13:20

Bardzo ładnie to wszystko wygląda, a pomyśleć jak to wyglądało na początku ;) A jak wygląda teraz :)
Nawet z pozoru najdziwaczniejsza, najskromniejsza pasja jest czymś bardzo, ale to bardzo cennym... ;)
#lubie_sode
Avatar użytkownika
JeD
 
Posty: 7307
Zdjęcia: 776
Dołączył(a): 22 marca 2012, 19:28
Lokalizacja: Lubelskie

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Whites86 » 24 stycznia 2016, 19:10

KaszeL napisał(a):Ale to nie będzie jak dawniej. To będzie dużo lepiej niż dawniej :>

faktycznie nowe skody nie były tak dopicowane ;) tak wygląda silnik który przejechał tylko 9 tyś km , i calą reszte życia spędził w garażu
Obrazek
cała historie mozna poznać tu:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nas ... -byt-vase/
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19221
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Elektroservice » 24 stycznia 2016, 22:29

Wynalazek prawie jak VM motori :D Ale się tak nie paszteci :)
A co do polerowania kolektora dolotowego to chodziło chyba o polerkę (wyrównanie) kanałów dolotowych ;)
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6334
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Whites86 » 25 stycznia 2016, 16:57

Elektroservice napisał(a):Wynalazek prawie jak VM motori :D Ale się tak nie paszteci :)
A co do polerowania kolektora dolotowego to chodziło chyba o polerkę (wyrównanie) kanałów dolotowych ;)

a po co to wyrównywać ?
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19221
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Elektroservice » 25 stycznia 2016, 19:26

W takim silniku to nic nie da więc to bez sensu ;)
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6334
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Whites86 » 25 stycznia 2016, 19:28

Elektroservice napisał(a):W takim silniku to nic nie da więc to bez sensu ;)

a co to w ogole ma dac skoro to sluzy tylko do wciągania powietrza z mieszakną ?
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19221
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Elektroservice » 25 stycznia 2016, 19:48

Teoretycznie im gładsza i bardziej wyrównana powierzchnia kolektora dolotowego, tym mniejsze opory przepływu zasysanego powietrza a w Twoim przypadku mieszanki paliwowo-powietrznej co przekłada się na mniejsze straty i zysk na mocy oddawanej przez silnik. Tak samo wydech czym mniej przydławiony tym lepiej, ale nie w takim czymś :mrgreen:
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6334
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez jacekk » 25 stycznia 2016, 23:38

Nic nie da, albo lepiej napisać że da, ale niewiele ;) Główny problem to połączone kanały dolotowe cylindrów 1,2 i 3,4 a na dokładke wspólny wydech dla 2 i 3 cylindra. Wersje rajdowe miały inną głowicę gdzie kanały dolotowe i wydechowe były osobno dla każdego garnka. Ten sam patent jest w nowszej wersji tego silniczka czyli np. Felicja 1,3.

Ale to nie rajdówka, silnik miał być trwały i niezawodny co się prawie udało. PRL-owskie silniczki rzadko dociągały do przebiegów jakie kręciły takie Skody na ówczesnych olejach.
Nie lubię sody.
Avatar użytkownika
jacekk
 
Posty: 1343
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, 22:12
Lokalizacja: Lubelskie

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez MRP200 » 26 stycznia 2016, 11:19

To pewnie tak jak z turbinką Kowalskiego. Jedni twierdzą, że poprawiała osiągi silnika, drudzy - że pogarszała, a jest też grupa, która twierdzi, że w ogóle nie miała wpływu na osiągi silnika. Niezaprzeczalną cechą wspomnianej turbinki była jej wysoka awaryjność - plastikowy wirnik dość często pękał, co mogło doprowadzić nawet do awarii silnika, jeżeli jego odłamki dostały się do cylindrów. Ze względu na tą wadę, późniejsze wykonania turbinek miały specjalną siatkę zabezpieczającą przed dostaniem się odłamków do kolektora dolotowego.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4293
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości