trojmiejski napisał(a):W oryginalnym układzie (zachowanym w zespole o numerach wagonów 50 51 26-19 515-3, 50 51 26-19 516-1, 50 51 26-19 517-9, 50 51 26-19 518-7) na cały zespół przypadały 3 prądnice, każda ładowała osobny zestaw akumulatorów. Z zewnątrz oba człony środkowe wyglądają na identyczne, ale takie nie są. Oba pod jedną z klatek schodowych mają WC, lecz różnica jest w tym, co się znajduje pod drugą z klatek schodowych poszczególnych członów. Jeden ze środkowych ma szafę elektryczną osłoniętą drzwiczkami z okienkami przez które widać lampki kontrolne, zaś pod siedzeniem znajdują się akumulatory. Drugi środkowy nie ma szafki elektrycznej, nad siedzeniem jest płaski laminat, aczkolwiek akumulatory same w sobie są obecne. Człony skrajne również nie są identyczne, każdy ma swoją własną szafę elektryczną, zlokalizowaną jak najbliżej prądnicy, rzecz w tym, że w jednym prądnica jest na wózku skrajnym, a w drugim na wózku Jacobsa, więc szafy są pod różnymi klatkami schodowymi. Akumulatory są w członach skrajnych pod oboma klatkami schodowymi.
Postanowiłem zobrazować ten układ za pomocą schematu, ogólny schemat jak wyglądały Bipy w malowaniu oliwkowym:

Rozmieszczenie aparatury z oznaczeniem członów A, C, D, B zgodnie z oryginalnymi tabliczkami wewnątrz wagonów (historia: P-prądnica, Aku- akumulatory, Sz. E- szafka elektryczna, Cz. Z.- części zamienne):



Szafka w członie D:

Człon C:

W oprawie widocznej na zdjęciu wcześniej był omawiany zdechły Radium T8, jak widać jest to jeden z niewielu przypadków wymiany T8 na T12, dokładne zbliżenia na Radium przed wymianą:


Oświetlenie przedziału służbowego w członie B, typ oprawy który w większości egzemplarzy zawiera jedną żarówkę, w tym przypadku zawiera dwie:



Uchwycony moment zapłonu drugiej żarówki:

Obie żarówki na pełnej mocy:


Opis w cytacie dotyczy większości oryginalnych Bip z trzema prądnicami. Z dwóch ostatnich czynnych zespołów, zespół 50 51 26-19 515-3, 50 51 26-19 516-1, 50 51 26-19 517-9, 50 51 26-19 518-7 pasuje do tego opisu. Drugi czynny zespół o numerach 50 51 25-18 241-8, 50 51 25-18 242-6, 50 51 25-18 243-4, 50 51 25-18 244-2 wyróżnia się na tym tle pod tym względem, że posiada tylko 2 prądnice, 2 szafki elektryczne, obie w członach skrajnych.



Prawdopodobnie podział zasilania jest po połowie, jedna szafka elektryczna zasila jeden człon skrajny i sąsiadujący człon środkowy, druga szafka drugi skrajny i środkowy. Umieszczone centralnie siedzenia na dolnym pokładzie obok schodów w członach środkowych tego zespołu są o tyle charakterystyczne, że pod nimi znajduje się pusta przestrzeń, człon C tego zespołu:

Człon A:

Pod siedzeniami widać skrzynię z akumulatorami:

Człon B:

Wnętrze szafki elektrycznej:
