Chodzi o takie oprawy?
trojmiejski napisał(a):105N2K2000, w stopiątkach dostarczanych do Warszawy począwszy od ~1995 roku do końca produkcji stosowano fabrycznie takie oprawy, trochę inne od wcześniej stosowanych OT-1/1:


Klasyczne stopiątki w Warszawie mają klasyczne oprawy takie jak stopiątki w reszcie kraju. Jedynie nowsze sztuki z końcowego okresu produkcji stopiątek mają oprawy o zmienionym kształcie. Co ciekawe o ile przedstawiony skład 1300+1309 ma klasyczne oprawy, to inne niektóre z pozostałych 105NCh otrzymały podczas modernizacji właśnie takie oprawy jak w 105N2K2000. Najwidoczniej tych nowszych opraw wyprodukowano trochę więcej. Jedyny głęboko zmodernizowany skład trzynastek tzw. żaba, też ma takie oprawy:
http://tramwar.republika.pl/u0818-5337.htmlCo ciekawe świeżo po modernie były inne oprawy:
http://tramwar.republika.pl/u0818-7.htmlI tak dobrze, że te 105NCh mimo wymiany napędu, to zachowały oświetlenie w klasycznym stylu, w większości głębokich modern oświetlenie jest wymieniane. Oczywiście wyjątków jak poszukać, to jest więcej. O ile niedawno sprowadzone i zmodernizowane N8C z Kassel otrzymały nowe oświetlenie w 100% LED. Tymczasem N8C z Dortmundu które pojawiły się w Gdańsku po raz pierwszy w 2007
zasadniczo albo zachowały podczas modernizacji oryginalne oświetlenie (stary wysokopodłogowy człon środkowy wymieniono na fabrycznie nowy człon niskopodłogowy, oświetlenie przełożono ze starego członu do nowego), albo wymieniono jedynie klosze. Zasadniczo czyli jeśli przekształtnik świetlówkowy był sprawny, to zostawiano świetlówkę, lecz w przypadku awarii to w pojedynczych oprawach wstawiano LEDy przez co obecnie oświetlenie w wielu egzemplarzach jest mieszane świetlówkowo-diodowe z ułożeniem opraw ze świetlówkami i diodami w sposób przypadkowy. Pierwotnie były diody świecące na fioletowo, lecz ostatnio zaczęto wymieniać te paski diodowe, na nowe z porządnymi diodami. Świetlówki tam gdzie dotychczas były to tak zostały. Nawet prawdę mówiąc te dobre diody to świecą lepiej niż świetlówki.