toomm40 napisał(a):w ich miejsce weszły T8 - znacznie lepsze pod wieloma względami. czy ten argument nie trafia do Ciebie ?
mieli byśmy do dziś robić T12 Polampu w barwie 535 , albo 665 o trwałości 5000h ? i co , może produkować do nich siermiężne BMKSy ?
tak czy owak, masz na rynku tyle rur T12 od ręki , że do Ci starczy do końca świata i jeszcze na tydzień.
a jak dołożymy te "dobre i sprawne " z recyklingu, które na mostku Graetza jeszcze podbijają świat , to sam zobacz... utyskiwanie Twe jest bezpodstawne-tym bardziej,że w zasadzie nie przedstawiłeś żadnego racjonalnego argumentu za rurami T12
wszyscy tylko burzą się i najeżdżają na Unię i jej przepisy , ale jakoś nikt nie podaje racjonalnych i ekonomicznych faktów ,które przemawiają za T12 .
toomm40 napisał(a):W ich miejsce weszły T8 - znacznie lepsze pod wieloma względami. Czy ten argument nie trafia do Ciebie ?
Mieli byśmy do dziś robić T12 Polampu w barwie 535 , albo 665 o trwałości 5000h ? I co , może produkować do nich siermiężne BMKSy ?
Tak czy owak, masz na rynku tyle rur T12 od ręki , że do Ci starczy do końca świata i jeszcze na tydzień.
A jak dołożymy te "dobre i sprawne" z recyklingu, które na mostku Graetza jeszcze podbijają świat , to sam zobacz... utyskiwanie Twe jest bezpodstawne-tym bardziej, że w zasadzie nie przedstawiłeś żadnego racjonalnego argumentu za rurami T12
Wszyscy tylko burzą się i najeżdżają na Unię i jej przepisy , ale jakoś nikt nie podaje[b] racjonalnych i ekonomicznych faktów,[/b] które przemawiają za T12 .
Farel03 napisał(a):Wszystko fajnie , ale T12 nie wyginęły naturalnie tylko siłą durnych reguł. Gdyby stało się to naturalnie , nie miałbym nic przeciwko temu.
Farel03 napisał(a):Dużo łatwiej można je zbalastować i mają niższe napięcie zapłonu.
Farel03 napisał(a):Słaba trwałość i efektywność ? Może , ale to dałoby się poprawić.
Farel03 napisał(a):Mają zdecydowanie większą odporność na niskie temperatury.
Farel03 napisał(a):Nie różowieją pod wpływem pracy na zwartym zapłonniku
Farel03 napisał(a):A skąd masz wiedzę na temat tego , że nie da się poprawić sprawności świetlnej T12ek ?
Zbalastować - o wiele łatwiej jest je ustabilizować - T12 bez problemu zapalą z układu RC i nie trzeba dużej rezystancji za kondensatorem dawać , by świeciły stabilnie - T8 tak nie ustabilizujesz.
Istnieją mrozoodporne T8 - rura w rurze , ale do tej pory nie udało mi się znaleźć takich rur w sensownych cenach.
Nie wiem jak u Ciebie , ale dalej widzę pełno miejsc , w których świetlówki działają na statecznikach magnetycznych. Wiem też , że nadal są produkowane i dostępne oprawy z klasycznym układem stablizacyjno zapłonowym. Jest to o wiele lepsze rozwiązanie od układów elektronicznych z zimnym startem i wyżyłowanych parametrach , w których strzelają tranzystory w momencie końca życia świetlówki (a takie niestety są dostępne w większości marketów).
Nie zapominajmy o tym , że istnieje układ antystroboskopwy polegający na dodaniu do szeregu kondensatora odpowiedniej pojemności i problem z migotaniem znika.
Farel03 napisał(a):A skąd masz wiedzę na temat tego , że nie da się poprawić sprawności świetlnej T12ek ?
Farel03 napisał(a):Zbalastować - o wiele łatwiej jest je ustabilizować - T12 bez problemu zapalą z układu RC i nie trzeba dużej rezystancji za kondensatorem dawać , by świeciły stabilnie - T8 tak nie ustabilizujesz.
Farel03 napisał(a):Istnieją mrozoodporne T8 - rura w rurze , ale do tej pory nie udało mi się znaleźć takich rur w sensownych cenach.
Farel03 napisał(a):Nie wiem jak u Ciebie , ale dalej widzę pełno miejsc , w których świetlówki działają na statecznikach magnetycznych.
Farel03 napisał(a):Nie zapominajmy o tym , że istnieje układ antystroboskopwy polegający na dodaniu do szeregu kondensatora odpowiedniej pojemności i problem z migotaniem znika.
Lampka napisał(a):Dyrektywa weszła ponoć w 2015 lub 2014 roku, odnośnie zakazu produkowania nowych rur T12.
Powrót do Świetlówki liniowe i kompaktowe
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości