Chabówka to stacja kolejowa o istotnym znaczeniu w ruchu kolejowym. Pociągi PKP IC z Krakowa do Zakopanego i w przeciwną stronę zmieniają tutaj czoło, rozbudowany układ torowy pozwala na oblot składu. Pociągi regio Przewozów Regionalnych zmieniają kierunek jazdy o jedną stację dalej, w Rabce-Zdrój (te pociągi zatrzymują się dwa razy w Chabówce, choćby z Krakowa do Zakopanego jadą w relacji Kraków-Chabówka-Rabka-Zdrój-Chabówka-Zakopane), gdzie jest drut, pojedynczy tor więc lokomotywa nie mogłaby oblecieć składu, lecz ten problem nie dotyczy EZT gdyż tutaj wystarczy, że maszynista zmieni kabinę. Chabówka nie służy tylko obsłudze regularnie kursujących pociągów, a także pociągów retro. Gdy regio z Chabówki jadą linią 104 tylko do Rabki-Zdrój gdzie kończy się drut, tak pociągi retro z parowozem zapuszczają się dalej, wybrane pojedyncze kursy dojeżdżają, aż do Nowego Sącza, a większość jedzie do Kasiny Wielkiej lub Mszany Dolnej.











































Kiedyś perony również były oświetlone OUR-125:
http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.244747/