Modernizacje typu 168A mają oświetlenie w pełni LED, w ramach oświetlenia głównego zastosowano ciepłobiałe diody plus dekoracyjne diody niebieskie. Ciepłobiałe diody są zastosowane też w indywidualnych lampkach do czytania, dobrze spełniając rolę w odróżnieniu od słabych zwykłych żarówek w starych jedynkach (warto zwrócić uwagę, że tylko w bezprzedziałówkach 111Arow, 152A i 154A są halogeny jako indywidualne lampki do czytania, w przedziałówkach jakoś tak się złożyło, że nastąpił skok od razu z klasycznych żarówek do LEDów, nie licząc świetlówek T5 w tej roli w przedziałach menedżerskich wagonów 145Ab oraz nie licząc halogenowego oświetlenia przewijaka w przedziale dla matki z dzieckiem w 10 sztukach Z2B zmodernizowanych przez Newag). Prócz głównego oświetlenia LED jest też oświetlenie awaryjne LED w ramach którego zastosowano diody zimnobiałe:



Pokazuje to różnicę w podejściu do bezpieczeństwa względem dawnych lat, że jeden system oświetlenia dubluje drugi wykonany w tej samej technologii. Stare wagony z oświetleniem żarowym prawie w ogóle nie miały oświetlenia awaryjnego. Zasadniczo dopiero pierwsze pojazdy ze świetlówkami miały oświetlenie awaryjne ze względu na zawodność przetwornic wirowych, a też często oświetlenie awaryjne było w minimalnej postaci (EW55 w odróżnieniu od EN57 nie miały małych żarówek w każdej oprawie świetlówkowej, lecz osobne plafoniery i to tylko w przedsionkach wejściowych, podobnie Bipy tylko w przedsionkach i w okolicach schodów, a po przeróbce na przekształtniki to w ogóle utraciły oświetlenie awaryjne).