Ten wątek będzie służył do przedstawienia oświetlenia infrastruktury kolejowej między stacją Zduńska Wola Karsznice, a Inowrocław Rąbinek. Zachowana klasyka rtęciowa jest dość specyficzna jak na kolej, można trafić na ORZ-2 i dwulampowe oprawy typu OUR 2x250 lub ORZ-3. Na chwilę obecną na własnych zdjęciach uchwyciłem jedynie stację Ponętów, lecz może kiedyś odwiedzę inne stacje na których również zachowała się klasyka.
Wjeżdżając autem na plac przed dworcem uwagę zwraca duet klasyków:

















Widok bliżej na dwulampowce:












ET42 jadąca w kierunku południowym, będzie przejeżdżać przez Zduńską Wolę Karsznice, zaś właśnie tam znajduje się szopa macierzysta tej serii:

Jako bonus filmy z przejazdów poszczególnymi odcinkami zarejestrowane przez różnych miłośników kolei, tutaj fragment trasy od Inowrocławia Rąbinka (38:40) do posterunku odgałęźnego Borysławice (1:23:30, warto zwrócić uwagę na dwulampowca na elewacji), za którym pociąg z którego było robione nagranie skręca łącznicą na linię E20 i jedzie dalej do Kutna:
Ten dwulampowiec na elewacji jest też widoczny tutaj:
Objazdowy kurs z Ponętowa do Zduńskiej Woli Karsznice, po wyjeździe z Konina ten pociąg planowo jechał przez Barłogi, po czym zamiast jechać dalej prosto E20 do Kutna, to na łącznicy za Barłogami skręcił do Ponętowa i dalej jechał węglówką:
Jako, że autor filmu w opisie do niego umieścił link do swojego bloga gdzie dokładniej opisał sytuację z objazdem, to tutaj też wrzucam ten link:
http://danluk501.blogspot.com/2014/06/p ... -wola.html
Wracając na północ, archiwalny już film ze stacji w Zaryniu na którym widać klasyki rtęciowe w akcji. Rtęciowy punkt na elewacji to OURW, zaś dalej w tle widać słabsze punkty rtęciowe, są to OUR 2x250: