




Oswietlenie napisał(a):Zawodowi kierowcy wolą światło lamp sodowych niż ledowe źródła światła. A oni więcej godzin spędzają przy kierownicy
W czasie gęstej mgły sodówki lepiej świecą niż ledy, dlatego robią je w cieplejszych barwach na przykład 2000 K 2500K 2700K takie ja te:
Moim zdaniem powinni dać WLSa gdyż tak nie oślepia kierowców w czasie jazdy.
[img]
Ponadto dawniej żarówki samochodowe miały jeszcze specjalną pomarańczową bańkę.
Zawodowi kierowcy wolą światło lamp sodowych niż ledowe źródła światła. A oni więcej godzin spędzają przy kierownicy![]()
KaszeL napisał(a):Moim zdaniem zapominacie o jednej ważnej kwestii. Mianowicie o widmie światła. Wysokoprężne lampy sodowe (soxy pomijam bo w zasadzie już wyginęły) mają widmo zbliżone możliwie najbardziej do światła "monochromatycznego". Jest tam kilka silnych linii a reszta w zasadzie jest pomijalna. To dlatego tak dobrze radzą sobie min. we mgle, bo ich światło bardzo trudno jest rozszczepić dalej na drobne. LED tego nie zapewni, bo TC w okolicy 2000K uzyskiwane jest w zasadzie głównie za pomocą luminoforów. Te będą dawały dużo bardziej ciągłe widmo niż taka stara sodówka. Co do reszty jak już wcześniej pisałem. Uważam, że nie powinno się stosować w oświetleniu dróg LEDów o TC większym jak 4000K. Jako oświetlenie akcentowe w niektórych miejscach się nadają, ale nie na drogi i jezdnie, a już w szczególności na drogi szybkiego ruchu.
trojmiejski napisał(a):Byłem w Warszawie obejrzeć te DigiStreet z filtrem, zgodnie z zapowiedziami światło jest o odcieniu sodowym, w sumie nawet bliżej SOXa niż sodówek wysokoprężnych które są razem na zdjęciach niektórych:
Marcin napisał(a):(eliminacja wyładowczych źródeł światła i ekologia)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości