elek napisał(a):Też myślałem o 80W, ale google twierdzi że takowych nie było. Może jednak pamiętamy 85W?
Mam statecznik od takiej rury i jestem na 95% pewien że to było 80W , tyle ze rure widziałem z 10 lat temu a na stateczniku farba odeszła ze starości i nic już nie widać.
Czy farba zeszła dość dawno, czy niedawno? Bo jak dawno, to mogło się zapomnieć i możliwe, że to jest dławik rtęciowy 80W (z tego, co wiem, są takie rtęciowe).
Michal napisał(a):KaszeL napisał(a):Nie sądzę, żeby w tym przypadku T8 36W miał być zamiennikiem świetlówki 25W. To taki dość nietypowy rozmiar do specjalnych zastosowań.
Mam te metrowe rury 36W.Montowałem je kiedyś w kasetonie reklamowym.Pracują one na stateczniku do świetlówek 40-36W.
No to teraz się wszystko wyjaśniło.
Czy masz świetlówkę 36W i metrową i 120cm, obie z tej samej serii (ten sam producent, ta sama barwa, ten sam CRI i te same wszystkie cechy, które rozróżniają poszczególne serie świetlówek danego producenta)? Jeżeli tak, to czy możesz sprawdzić podawany strumień świetlny, czy jest ten sam?
Kilka razy jeździłem pociągiem osobowym do Koszalina i z powrotem. To był taki pociąg z żółto-niebieskimi wagonami, bez przedziałów.
Wewnątrz były oprawy ze świetlówkami T12 25W, najczęściej Piły, raz widziałem Polamp.
Ale zawsze mniej więcej połowa świetlówek była spalona, ale nie było opraw bez świetlówki.
Ciekawe, co PKP zrobi w oświetleniu tych wagonów (czy wymiana dławików i świetlówki 36W do tych samych opraw, czy nowe oprawy), jeżeli w ogóle coś zrobi.