Moim zdaniem takie inwestycje do tego w takich miejscach to przykład marnotrawienia publicznych pieniędzy.Chyba,że jest to darmowo udostępnione do testowania. W naszych warunkach klimatycznych stosowanie latarni hybrydowych jest ekonomicznie nie uzasadnione,może wyjątek stanowią jedynie podświetlane znaki drogowe w niebezpiecznych miejscach. Na przedstawionych zdjęciach koszt dobudowy dodatkowego punktu świetlnego,np oprawa drogowa z lampą 70W na słupie o wys.ok 6 m + przyłącze z istniejącej latarni( ok.15m)to koszt max.2500,00 zł,do tego roczne zużycie energii to ok. 120 zł.Taka hybryda to koszty wraz z budową ok.15 000,00 zł.Z praktyki wiem,że konieczna będzie wymiana akumulatora po ok.4-5 latach eksploatacji( koszt ok.500zł),a w okresie zimowym z powodu nie doładowania aku,lub zaśnieżonych solarów czas świecenia nie przekroczy 2-3 godziny na dobę.
