


Elektroservice napisał(a):Skoro już o akumulatorach to mam ciekawostkę związaną z tym tematem
Otóż mam jeden akumulator 45Ah samochodowy, prąd rozruchu nie pamiętam jaki, ale nie za duży (aku na pewno nie do Diesla). Akumulator ten stał dobre 5 lat nie używany, a przed odstawieniem przez prawie miesiąc odpalał silnik 1,9 TDI (co ciekawe odpalał bez żadnego problemu mimo za małej pojemności i za niskiego prądu rozruchowego). Po odstawieniu przez te 5 albo i więcej lat był doładowywany (różnie, nieraz co miesiąc, nieraz co dwa albo i co trzy jak się zapomniało). Niedawno eksperymentalnie został zamontowany w samochodzie z silnikiem benzynowym o pojemności 0,9Ltr i co ciekawe działa jak nowy
Jak to jest możliwe, że ani odpalanie przez miesiąc o wiele za dużego silnika, a później kilkuletni przestój nie zniszczyły tego akumulatora ?
Elektroservice napisał(a):Nie mam czym zmierzyć prądu rozruchu, ale silnik TDI z uwagi na kompresję większą niż w silnikach TD oraz D na pewno spory prąd wyzwalałI to akurat nie było lato, tylko jesień
bartek380V napisał(a):Dobre ,gdyby na naszym forum byl ktos kto uczy ele-przedmiotow to juz widze pomysl w jego glowie na pytanie z pracowni elektrycznej; czy amperomierzem cegowym mozna zmierzyc prad rozruchowy w samochodzie-odpowiedz uzasadnij (czytaj zaprojektowac transformator na prad staly )![]()
![]()
![]()
MercuryFenix napisał(a):Mianowicie są stateczniki dajmy na to 36W i do tego można z czystym sercem podpiąć świetlówki 2x18W
Ale czy można by użyć np. statecznika rtęciowego 250W na kilka świetlówek szeregowo ?
Jeśli nie, to dlaczego ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości