DIY [czyli zrób to sam]

Dyskusja na tematy dowolne

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Elektroservice » 21 stycznia 2016, 23:37

Samodzielna naprawa auta po wypadku ;)

Najpierw było klupnięcie...

Obrazek

Po klupnięciu jakoś trzeba było dojechać do mojego warsztatu, więc przód został prowizorycznie poskładany :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto dojechało bez żadnych problemów - czas rozpocząć naprawę :)
Demontujemy uszkodzone blachy:

Obrazek

A także inne elementy przodu

Obrazek

Z tej strony nie wygląda to nawet tak źle ;)

Obrazek

Obrazek

Po zdemontowaniu obu reflektorów i zderzaka ukazuje nam się taki oto widok :roll:

Obrazek

Nie wygląda to dobrze :roll:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po usunięciu zniszczonej belki zderzaka przedniego (za pomocą gumówki i wiertarki) wygląda to tak:

Obrazek

Lewy oraz prawy błotnik uległ uszkodzeniu więc oba zostały zdemontowane co w Feli nie jest takie proste z powodu ogromnej ilości jakiegoś klajstru łączącego błotniki z resztą karoserii :roll:

Obrazek

Pas przedni również wyleciał (tu z pomocą znów przyszła wiertarka - odwiercone zostały zgrzewy)

Obrazek

Końcówki podłużnic będzie trzeba wyprostować, zwłaszcza lewą :roll:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymiarka nowego pasa przedniego :) Na szczęście prócz końców podłużnic nic innego nie uległo zniszczeniu i jak widać na zdjęciach nowy pas przedni bez żadnego problemu pasuje do reszty auta :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Mając przymierzony nowy pas przedni aż się prosiło o przymiarkę nowej maski :)
Jak widać również pasuje :D

Obrazek

Póki co tyle, wraz z postępem prac będą następne foty ;)
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6334
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez MRP200 » 22 stycznia 2016, 00:11

Na pierwszy rzut oka auto aż tak mocno uszkodzone nie jest. Fakt, że kilka elementów karoserii wymienić trzeba będzie, w szczególności maskę, bo jak już uległa pogięciu to raczej wyprostować (albo wyklepać) za bardzo się nie da.
A ten wspomniany "klajster" pod błotnikami został zastosowany w celu likwidacji hałasu spowodowanego drganiem blach błotnika, które może potem przenosić się na nadwozie.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4293
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Elektroservice » 22 stycznia 2016, 00:29

Nie jest źle, praktycznie całe uderzenie przejęły podłużnice i to z nimi jest największy problem. Poza nimi wszystko co było do wyklupania zostało wyklupane już :)
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6334
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Utilizer » 22 stycznia 2016, 01:11

Czy to aby nie Felka naszego kolegi administratora ;) :?:
Avatar użytkownika
Utilizer
 
Posty: 6589
Zdjęcia: 2797
Dołączył(a): 27 czerwca 2009, 19:39

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Elektroservice » 24 stycznia 2016, 01:49

Tak jest, to administracyjne autko ;)
Podłużnice wyprostowane, w przyszłym tygodniu auto będzie znów jeździć i przy okazji wyglądać tak jak przed strzałem :D
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6334
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Whites86 » 24 stycznia 2016, 10:15

Elektroservice napisał(a):Tak jest, to administracyjne autko ;)
Podłużnice wyprostowane, w przyszłym tygodniu auto będzie znów jeździć i przy okazji wyglądać tak jak przed strzałem :D

pomalujesz na oryginalny kolor ? ;)


jak już jesteśmy przy tematach motoryzacyjnych pokaże wam działania przy mojej skodzie, do wymiany miałem rozrząd i uszczelniacz wału, silnik wiec trzeba było wywalić, przy okazji nieco go odświeżyłem , żeby go zdjąć musialem porozkręcać go na czynniki pierwsze by był jak najlżejszy, nie miałem żadnej wyciągarki , silnik musialem zwalić i włożyc spowrotem ręcznie w dodatku sam....
prace chwilowo utknęły w miejscu bo czekam na resztę części

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19221
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez KaszeL » 24 stycznia 2016, 11:05

Teraz będzie lepiej niż fabryki :)
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8705
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez bartek380V » 24 stycznia 2016, 12:09

Nie malo czasu i serca trzeba wlozyc w ten silnik zeby znowu bylo jak dawniej
Zawsze przestrzegaj zasad BHP . robisz to na wlasną odpowiedzialnosc,jesli nie jestes pewien swojego bepieczenstwa i otoczenia to skonsultuj sie z wykwalifikowanym elektrykiem inaczej mozesz byc zabójca siebie i innych! (wszelkie prawa zastrzezone)
Avatar użytkownika
bartek380V
 
Posty: 1775
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 5 maja 2010, 15:14

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez KaszeL » 24 stycznia 2016, 12:40

Ale to nie będzie jak dawniej. To będzie dużo lepiej niż dawniej :>
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8705
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: DIY [czyli zrób to sam]

Postprzez Beton » 24 stycznia 2016, 13:03

Wow. Pięknie to wygląda, zazdroszczę. Mój silnik aktualnie jest zalany olejem ze wszystkich stron, chciałbym, żeby tak wyglądał. Ale już niedługo - jest zamówiona uszczelka pod głowicę, nowe uszczelniacze i będzie choć trochę przywrócona sprawność ;).

Nie pokusisz się o jakieś drobne poprawki, np. polerowanie kolektora ssącego?
Avatar użytkownika
Beton
 
Posty: 2103
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 12 kwietnia 2008, 12:15
Lokalizacja: Katowice/Puławy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron