jako że ostateczny filmik z odpalania oprawy będzie robiony dość długo, na potrzeby forum zmontowałem conieco
daylight napisał(a):Pierwsza sprawa to próba wyszarpania prądu o sporym natężeniu. Bo o ile te 400W przy 220-230V to nawet nie 2A to przy tych 14V już robi się (zakładając sprawność przetwornicy rzędu 80%) 35A. Dużo.
Przy zgaszonym silniku akumulator szybko rozładuje się (i zostaniecie w ciemnej d...) a przy zapalonym silniku... no tu już można nieco pokombinować. Powyłączać wszystkie zbędne sprawy typu światła, dmuchawy, grzane szyby, podnieść obroty silnika (o ile napięcie alternatora jest dość stałe już od obrotów jałowych to wydajność prądowa silnie zależy od prędkości obrotowej), solidnie dołączyć się do klem i spróbować jakoś wyszarpać te 30-40A. Przy takich prądach czystość i pewność styku jest sprawą kluczową.
Domyślam się, że każde marketowe kable rozruchowe szybko rozpłyną się przy takim prądzie.
Może te oprawy mają uszkodzone kondensatory kompensujące moc bierną? To będzie silnie działało na niekorzyść tej nieszczęsnej przetwornicy.
Inna sprawa polega jeszcze na przebiegu, jaki na wyjściu daje ten UPS. To niekoniecznie musi być podobne do sinusa. Niektóre starsze UPSy podawały na wyjście coś w rodzaju prostokąta, który zupełnie nie wzruszał zasilaczy impulsowych, które i tak na wejściu robią sobie z tego prąd stały, ale już urządzenia z tradycyjnymi transformatorami nie były zachwycone. Dławik w oprawie też nie byłby zachwycony...
Beton napisał(a):Wszystkie próby robimy na zapalonym silniku i podwyższonych obrotach do 2, czasem nawet 3 tysięcy.
Beton napisał(a):...400 amper...
Beton napisał(a):Natomiast co do tych klem w samochodzie kolegi nie jestem pewien, może dlatego te oprawy gasły... Nie były one zbyt dobrej jakości.
Beton napisał(a):Pobór prądu takie oprawy wzrasta rozumiem wraz z rozgrzewaniem się lampy?
Beton napisał(a):A co do przebiegu, to zobacz sobie poprzednie strony wątku, ten UPS daje sinus, nie idealny, ale jednak
... jak się przesadzi z gazem i wzrośnie nagle podczas pracy napięcie na klemach, oprawa potrafi zgasnąć.
daylight napisał(a):Wszystkie próby robimy na zapalonym silniku i podwyższonych obrotach do 2, czasem nawet 3 tysięcy.
Jeśli nie ma problemów to ok, ale obawiam się, że producent jako rozruch ma na myśli kilka sekund, nie kilka-kilkanaście minut.![]()
Regulator napięcia alternatora.
Beton napisał(a):Pobór prądu takie oprawy wzrasta rozumiem wraz z rozgrzewaniem się lampy?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości