Rozwiązanie z III drzwiami za przegubem jest bardzo dobre, lecz mimo tego, to nie jest obecnie stosowane przez zachodnich producentów. Solaris miał okazję przy wprowadzaniu IV generacji powrócić do rozwiązania z ich pierwszego przeguba, lecz tak nie wyszło, a szkoda, gdyż taką przeróbkę łatwiej byłoby wprowadzić w IV niż w seryjnych przegubach I, II i III generacji. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na schematy, prototyp:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=1814Seryjny II generacji (seryjna I i III mają takie same wymiary):
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=2818IV generacja:
http://galeria.solaris-club.com/details ... ge_id=5476Jak widać w IV wystarczyłoby wzajemnie zamienić III drzwi i rząd siedzeń za przegubem, niestety Solaris wolał żywcem skopiować rozwiązanie z Mercedesa Citaro.
Co do rozwiązań przyciemniania oświetlenia w przedniej części autobusu, to zauważyłem, że duża różnorodność rozwiązań jest w Manach III generacji. Gdyńskie przegubowe Many na CNG mają przyciemnianie świetlówek jak Mercedes na poprzedniej stronie. Używane Many z Berlina mają analogicznie przyciemniane halogeny. Za to Many należące do ZKM Gdańsk mają to rozwiązane tak, że jak za kabiną jest para halogenów, to lewy świeci się cały czas pełną mocą, a prawy tylko przy otwartych I drzwiach.